با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ کتاب طرح تعالی مدیریت مدرسه به همراه پاورپوینت های لازم
زیارت عاشورا

 

دانلود کتاب طرح تعالی مدیریت مدرسه 

پاورپوینت های لازم برای تعالی مدرسه شامل موارد زیر:

 1-چرا مدیریت تعالی

2-آشنایی با مدل تعالی EFQM

3-خود ارزیابی در برنامه تعالی مدیریت مدرسه

4-طراحی مدل مناسب خودارزیابی تعالی سازمانی در آموزش و پرورش

 5-تفکر استراتژیک

6-تفکر و برنامه ریزی استراتژیک

7-تمرینات تبدیل مشکل به مسئله

8-کتاب مدیریت فرایند مدار در مدرسه

9-مدیریت فرایندمدار در مدرسه

10-مدیریت کیفیت جامع در آموزش و پرورش

پاورپوینت های مفید تعالی مدیریت مدرسه 10 تا 

محتوای دوره طرح تعالی مدیریت مدرسه

 فایل ورد نمون برگ طرح توجیهی”

فایل پی دی اف برنامه ی درس ملی

 فایل ورد نمون برگ برنامه عملیاتی مدارس

 فایل ورد ویرایش 93 طرح تعالی مدیریت مدرسه

فایل پی دی اف ویرایش 93 طرح تعالی مدیریت مدرسه

 فایل پاورپوینت تبیین مدل كیفیت بخشی (تعالی) مدیریت مدرسه

 فایل پاورپوینت آشنایی با مدل های تعالی سازمانی و مدل EFQM

 فایل پاورپوینت خودارزیابی و رویكردهای ارزیابی درونی”

 فایل پی دی اف اهداف دوره های تحصیلی”

فایل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

  فایل پاورپوینت برنامه درسی ملی”

 فایل ورد میثاق نامه معلمی”

 

 

پاسخ به سوالات همكاران درباره طرح تعالی مدیریت
 
 (مشاوران، مدیران، ارزیابان)


در این قسمت به سوالاتی كه جنبه عمومی داشته باشد جواب داده شده است. از طریق بخش "نظرات" می توانید سوالات خود را مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخ بگیرید.

سوال: مدیر مدرسه ای هستم كه  مجری برنامه تعالی می باشد. بنده طریقه تدوین ماموریت ها و استراتژی ها را نمی دانم. اگر امكان دارد با نمونه ای راهنمایی نمایید؟

جواب: برای تدوین استراتژی ها و ماموریت ها باید شناخت كاملی از سند تحول مخصوصاً چشم انداز مدرسه در افق 1404 (فصل چهارم) و برنامه درسی ملی و اهداف دوره تحصیلی داشته باشید.

 مثال استراتژی: اصلاح و بروز آوری روش های تعلیم و تربیت با تاكید بر روش های فعال، گروهی، خلاق با توجه به نقش الگویی معلمان. (سند تحول ،فصل هفتم،راهكار 3-17)

مثال ماموریت: تربیت یادگیرندگان مادام العمر و تقویت شایستگی های اجتماعی و مهارتهای زندگی دانش آموزان. (برنامه درسی ملی بند 9اصول ناظر بر برنامه های درسی و تربیتی:ص10 )

 

سوال: آیا مدارسی كه مجری طرح تعالی هستند نیاز به برنامه سالانه دارند؟ چون تكمیل نمون برگ ها یك برنامه عملیاتی كاملی می باشد؟

جواب :خیر همان برنامه عملیاتی با رویكرد برنامه تعالی، برنامه سالانه مدارس محسوب می شود.

 

سوال: مدیر دبیرستان دور اول یكی از شهرستانها می باشم كه مجری برنامه تعالی می باشم. چند روز پیش گروهی از مدسه ما بازدید كردند و در برنامه عملیاتی سالانه (شاخصهای برنامه تعالی) اظهار نظرهایی كردند كه با آموخته های ما در كلاس های دوره تعالی متفاوت بوده است. در این موارد ما چه وظیفه ای داریم. لازم به ذكر است گروه بازدید كننده نه ارزیاب بوده اند و نه مشاور؟

جواب: اظهارنظر در مورد برنامه عملیاتی مدرسه (مدارس مجری تعالی) فقط در حیطه مشاورین و ارزیابانی می باشد كه در كلاسهای آموزشی برنامه تعالی شركت كرده اند. در چنین مواردی با دبیرخانه برنامه تعالی مستقر در اداره بگیرید.

 

سوال: آیا در مرحله اول ارزیابی (وضعیت موجود مدرسه) ضرورتی دارد ارزیابان به شاخص ها امتیاز دهند، در این صورت امتیاز این مرحله كجا دیده شده است؟

جواب: خیر، در مرحله اول ارزیابان ضمن حضور در مدرسه تحت پوشش خود، نسبت به آشنایی با وضعیت موجود مدارس و برنامه عملیاتی آن واحد آموزشی اقدام می كنند. (البته ارزیابان می توانند در این مرحله ضمن تهیه یادداشت هایی از وضعیت موجود و نقطه آغازگری مدرسه، ارزیابی پایانی را ساده تر كنند)

 

سوال: مدیر مدرسه ای هستم كه امسال مجری برنامه تعالی می باشم. با توجه به محدودیت امكاناتی كه دارم آیا برای امسال می توانم برنامه عملیاتی مدرسه را فقط بر روی تعدادی از نمون برگ ها تدوین كنم؟

جواب: خیر، مدیر مدرسه برای تدوین برنامه عملیاتی سالانه باید تمام نمون برگها را در 169 شاخص "خودارزیابی" كرده و بر حسب امكانات و توان مجموعه مدرسه خود "وضعیت مورد انتظار" را مشخص كند. طبیعتاً همه مدارس در سال اول نمی توانند در تمام شاخص ها گام بردارند ولی خود ارزیابی می تواند نقاط ضعف مدرسه را مشخص كند.

http://shopf.mihanblog.com/post/751



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 21 آذر 1393برچسب:, | 10:25 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |